• Fri frakt i hela Sverige
  • Nordens största utbud av uterum och växthus
  • Jämför oss! Kvalitet och pris

Varukorg  Maila varukorg

Produkter
Antal
à-pris
Kostnad
Totalt 0 SEK
Expeditionsavgift 39 SEK
Frakt 0 SEK
Att betala 39 SEK

kopvillkor-kategoribilder

(Willab Garden AB benämns i texten: WG)
Vi vill göra dig uppmärksam på att beställning hos WG är att betrakta som ett godkännande av samtliga nedan köpvillkor och garantiutfästelser. Villkoren gäller fr o m 6 februari 2018.

Betalning

Faktura

Betalningsvillkor är 10 dagar netto, efter sedvanlig kreditprövning. WG har rätten till varorna tills full betalning erlagts. Dröjsmålsränta, f.n. 1,5 % per månad, samt lagstadgad kravavgift tillämpas.

Förskottsbetalning

Vi erbjuder förskottsbetalning som betalningsalternativ. Tala med din säljare.

Delbetalning 

WG kan i samarbete med Klarna erbjuda flera kreditalternativ. 6-36 månaders delbetalning, betala som du vill. Läs mer


Leveransvillkor

Leveranstider

Lagervaror skickas normalt inom 1-5 arbetsdagar. Därefter behöver transportören upp till en vecka för att leverera din order. Under högsäsong kan leveranstiden bli något längre. Du får alltid beräknad leveransvecka vid köpet och på din orderbekräftelse. Ändring av meddelad leveransvecka medför alltid en ombokningskostnad på 1.000:- för dig som kund. 

Fraktfritt

WG skickar alla varor fraktfritt (0:-) inom Sverige, oavsett om det är ett helt uterum eller ett paket.

Expeditionsavgift

På samtliga ordrar tillkommer expeditionsavgift för bl a hantering, emballage och administrativt arbete. Expeditionsavgiften står i relation till ordervärdet.

Upp till 999:-        39: -
1000:- till 3.999:-       99: -
4000:- eller mer          199: -

Lastbilsleveranser

Större varor levereras med lastbil till din tomtgräns. På din orderbekräftelse står din beräknade leveransvecka. Leveransdag bestäms av vår transportör och är inget WG kan påverka. Transportören leveransaviserar dig med ett tidsintervall för lossning, senast dagen före leverans, på ditt angivna telefonnummer. Telefonaviseringar sker mån-fre kl 07.00-20.00. Leverans sker normalt dagtid på vardagar, under högsäsong förekommer även leverans på kvällar och helgdagar.

För  mer detaljerad information se, Leverans »

Viktigt! Det är ditt ansvar att du lämnat korrekt telefonnummer, är nåbar och kan ta emot leveransen under angivet leveransintervall och att lastbilen kommer fram. I annat fall tillkommer ombokningskostnad på 1.000:-. 

Bered fri väg så varorna kan lossas på platsen. Är du osäker på framkomligheten på lossningsplatsen – ta upp det med vår logistikavdelning senast två dagar efter ordertillfället (tel 0431 – 686 00, Logistikavdelningen). Ansvaret vilar på dig att lastbilen har farbar väg ända till lossningsplatsen. Möjligheten finns också att möta upp vid farbar lossningsplats för att få varorna levererade till eget transportmedel – utan extra kostnad. Vid behov av specialbil/-transport kommer denna kostnad i sin helhet debiteras dig som kund. Kostnaden beräknas av vår logistikavdelning och delges dig innan orderläggning.

Leveransförseningar

Pga av omständigheter vi inte råder över (produktionsbeläggning hos underleverantörer, transportkonflikter, olyckor, strejker etc) tillsammans med stort tryck under högsäsong – händer det ibland att leveranser blir försenade. Eftersom du får en beräknad leveransvecka rekommenderar vi att du bokar hantverkare med någon veckas marginal, för att säkerställa att du fått en komplett och hel leverans. Enligt lag har vi rätt att skicka ersättningsvaror om något saknas, är felaktigt eller skadat, och ersätter därmed inte uppkomna kostnader pga stillestånd etc. Skulle din kompletta leverans bli försenad (i förhållande till beräknad leveransvecka) tillämpar vi en på förhand bestämd tariff för prisavdrag avseende leveransförsening – utöver vad Konsumentlagen föreskriver, enligt nedan:

1 veckas försening medför ingen kompensation i form av prisavdrag.

2-3 veckors försening medför 1 % av ordervärdet i prisavdrag.

4 veckor eller mer medför 2 % av ordervärdet i prisavdrag.

Vid delade leveranser, kompletteringsleveranser eller vid restorderleveranser sker inget prisavdrag.

Leverans till öar

Vid leverans till ö utan fast förbindelse levererar vi till markplan vid avgående kajplats. Trafikverkets färjor räknas som fast förbindelse. Vissa färjebolag har som krav att godset måste vara sjöemballerat, vi kan göra detta åt dig till en fast kostnad om 995:-. Har du frågor – ring vår transportavdelning på 0431-686 00.

Paket

Beställningar med maxlängd 1,5 m levereras till ett utlämningsställe för PostNord - nära din leveransadress. Du får avisering via SMS, e-post eller brev när din beställning finns att hämta. Beställningen skall hämtas av den person som står angiven på ordern, inom 14 dagar. Vid mindre skrymmande beställningar förbehåller vi oss rätten att leverera sändningen som brev direkt till din brevlåda istället för till ditt valda ombud.


Godsmottagning

Mottagaren skall kunna legitimera sig och vara myndig. Mottagaren skall vara behjälplig vid lossning av leveransen och bistå chauffören i detta arbete. Kontrollera godset tillsammans med chauffören så allt är oskadat och att kolliantalet stämmer med fraktsedeln/handdatorn. Synliga skador och saknade kollin skall noteras direkt på fraktsedeln/handdatorn innan godset kvitteras och anmäls därefter snarast på HelpCenter via willabgarden.se

Dolda skador, som inte kan konstateras vid godsmottagandet, anmäls senast inom 7 dagar via HelpCenter willabgarden.se. Det är därför viktigt att du emballerar av och inspekterar alla dina produkter noggrant direkt efter att leveransen utförts. Dokumentera alltid skadorna med foto och bifoga dem i din reklamation. Spara alltid det skadade godset tills WG har bedömt ärendet.

Om du gjort en överenskommelse med transportören att godset får levereras utan mottagningskvittens övergår ansvaret för varorna på dig så fort leverans har skett.

Öppet köp

Vid köp i våra butiker lämnar vi Öppet Köp i 30 dagar på alla lagervaror. Om du tänker utnyttja Öppet Köp, tänk på att ta med dig inköpskvittot - varan skall vara i nyskick och i originalemballage. Kundunika varor omfattas ej av Öppet Köp.


Avbeställning eller ångrat köp – lagervaror 

Avbeställning

Som kund hos WG har du alltid rätt att avbeställa en vara innan den har levererats, men WG har rätten till ersättning för alla kostnader som uppkommit innan varan avbeställdes. Vid avbeställning innan varorna packats utgår en schablonavgift på 1.000:- för lastbilsleveranser och 200:- för paket-leveranser.

Vid avbeställning efter det att varorna är packade, men innan de är levererade till dig, debiteras du de faktiskt nedlagda kostnaderna för din order innan avbeställningstillfället.

Ångrat köp

Du som handlar hos oss på WG har lagstadgad ångerrätt efter det att varan levererats. Ångerrätt gäller dock inte för måttbeställda och specialanpassade varor exempelvis specialtillverkade växthus, måttanpassade skjutpartier eller kapad limträstomme (se punkten ”Avbeställning eller Ångrat Köp – beställningsvaror”).

Om du utnyttjar din ångerrätt får du självklart titta på och undersöka varan. Tänk då på att hantera varan varsamt och endast i den utsträckning som är nödvändig för att fastställa varans art, egenskaper och funktion. En vägledning är att du får hantera varan som du skulle tillåtits göra vid avsyning i butik. Om du hanterat varan utöver vad som är tillåtet är du ansvarig för varans minskade värde. Vid återbetalning har vi rätt att göra avdrag för den värdeminskning som uppkommit.

Vill du ångra ditt köp måste du meddela oss detta inom 14 dagar från det att du mottagit din vara, via HelpCenter på willabgarden.se. Vid delleverans börjar ångerfristen löpa först från det att du mottagit den sista varan. Du kan, om du vill, använda konsumentverkets ångerblankett. Det räcker att du skickat meddelandet inom ångerfristen. Vid ångrat köp är det du som står för returfrakten.

Eftersom WGs varor ofta är stora/tunga innebär det en hög kostnad för dig som kund att returnera ett ångrat köp. Därför tillhandahåller vi en tjänst som innebär att vid Ångrat köp tar vi ut en fast returfraktkostnad på 1000:- för lastbilsreturer och 200:- för paketreturer. För mer information gå in på HelpCenter.

Vi ber dig notera att det inte betraktas som ett utnyttjande av ångerrätten att inte hämta ut ett paket eller att inte ta emot en leverans. Att inte hämta ut eller ta emot ett paket/en leverans innebär alltid att en extrakostnad tas ut av dig som kund. För lastbilsleveranser är denna kostnad 1.000:- och för paketleveranser 200:-.


Avbeställning eller ångrat köp - Beställningsvaror (kundunika varor)

Vid beställning hos WG får du alltid ett ordererkännande så du kan kontrollera att allt blivit rätt. Ibland behöver du signera och returnera ordererkännandet innan dina produkter tillverkas. Du måste inom 24 timmar anmäla att det godkända ordererkännandet är felaktigt eller om du vill ändra något. Om varan avbeställs inom 24 timmar utgår ingen extra kostnad.

Efter de 24 timmarna har du ändock alltid rätt att avbeställa din order innan den levererats till dig, men debiteras då för alla av WG nedlagda kostnader (material, arbete fraktkostnader etc).

Ångrat köp är ej tillämpligt på beställningsvaror (kundunika varor). Dvs köpet kan inte ångras efter det att varorna levererats till dig.


Reklamationsrätt

WG tillämpar Konsumentköplagen vilket ger dig rätt att reklamera en vara inom 3 år. Förutsättningen är att du måste kunna styrka att felet fanns vid köptillfället. Bedömning av reklamationsärenden görs bl a enligt branschstandard SS-EN 12150-2 termiskt härdat säkerhetsglas, SS-EN 1279 isolerglas, GSB AL 631 Qualicoat avseende lackerade aluminiumprofiler, SS-EN 390 limträ. Vid eventuell tvist följer vi Allmänna Reklamationsnämndens (ARN) beslut.

Om du vill reklamera en produkt vänder du dig först och främst till Willab Garden Helpcenter. Om vi mot förmodan inte skulle komma överens finns möjlighet att vända sig till Allmänna reklamationsnämnden (ARN) för prövning: ARN, Box 174, 101 23 Stockholm alternativt http://www.arn.se/. Vid eventuell tvist medverkar vi i tvistlösningsförandet och följer ARN:s rekommendationer. För alternativ tvistlösning online inom EU-länder finns även EU-kommissionens plattform, ec.europa.eu. Klicka här för att komma till Europeiska kommissionens webbplats för tvistlösning på nätet: http://ec.europa.eu/consumers/odr/


Garantier

Uterum

  • Allmänt –WG lämnar inga garantier för vind- & vattentäthet avseende skjutpartier/fönster/fasta fönster i serierna WG25-82. Likaså lämnas inga garantier på absolut kondensfria glaspartier och tak. Avsaknad av tillräcklig ventilation, snabba temperaturskiften, fuktavgivande objekt såsom växter, betongplatta, fuktig mark etc kan ge kondens.
  • WG ersätter ej uppkomna kostnader pga felaktig montering; eventuell demontering, eventuella följdskador, transport, arbetslön mm. WG´s garantiåtaganden gäller ej heller för fel orsakade av köparen eller av denne anlitad person. Garantiåtaganden gäller ej då monteringsanvisning/skötselråd ej följts. Tänk på att alltid anmäla till ditt försäkringsbolag att du byggt uterum. Vid skador orsakade av väderfenomen – kontakta snarast ditt försäkringsbolag.
  • Partier – 5 års garanti mot bearbetnings- och materialfel. Garantin gäller även glas avseende fabrikationsfel (vi följer Planglasföreningens föreskrifter). Garantin omfattar ej fel orsakade av onormalt slitage. 
  • Isolertak - 10 års garanti mot nedbrytning av solstrålar (UV-strålning) och missfärgning (att plasten gulnar), under förutsättning att monterings- och skötselanvisning följts. Organisk påväxt orsakad av omgivande miljö omfattas ej av våra garantier. För att minska risken för organisk påväxt rekommenderar vi förseglingstejp till alla våra isolertak, finns som tillval.

Växthus

  • Allmänt - WG lämnar ej garanti för vind- & vattentäthet avseende våra växthus. Likaså lämnas inga garantier för kondensfria glas- och aluminiumytor. Avsaknad av tillräcklig ventilation, snabba temperaturskiften, fuktavgivande objekt såsom växter, betongplatta, fuktig mark etc kan ge kondens. Vi rekommenderar alltid att man möblerar sitt växthus med möbler avsedda för utomhusbruk.
  • WG ersätter ej uppkomna kostnader för felaktig montering; eventuell demontering, eventuella följdskador, transport, arbetslön mm.
  • WG´s garantiåtaganden gäller ej heller för fel orsakade av köparen eller av denne anlitad person. Garantiåtaganden gäller ej då monteringsanvisning/skötselråd ej följts. Tänk på att alltid anmäla till ditt försäkringsbolag att du byggt växthus. Vid skador orsakade av väderfenomen – kontakta snarast ditt försäkringsbolag. Tänk på att du kan komplettera ditt växthus med vår unika Växthusförsäkring – som gäller helt utan självrisk.
  • Glas – 5-årig garanti mot punkterad glaskassett avseende växthus med dubbelglas (glaskassett). Garantin gäller även glas avseende fabrikationsfel (vi följer planglasföreningens föreskrifter).
  • Aluminiumstomme - 12 års garanti avseende material- och bearbetningsfel. Gäller ej vid vindstyrkor över 21 m/s.
  • Växthus GreenRoom – 5 års stormgaranti vid vindar upp till 32,7 m/s (den övre gränsen för storm).
  • Isolerplast – 10 års garanti mot nedbrytning av solstrålar (UV-strålning) och missfärgning (gulnar), under förutsättning att monterings- och skötselanvisning följts. Organisk påväxt orsakad av omgivande miljö omfattas ej av våra garantier.

Uteplats

  • WPC-golv - 10-års garanti mot mögelangrepp, röta och sprickor. Under förutsättning att monterings- och skötselanvisning följts.
  • Glasräcke – 10-års garanti mot bearbetnings- och materialfel. Under förutsättning att monterings- och skötselanvisning följts. Garantin gäller även glas avseende fabrikationsfel (vi följer planglasföreningens föreskrifter).
Pooler
  • Stomme - 20 års garanti avseende material- och bearbetningsfel
  • Liner – 12 års garanti avseende material- och bearbetningsfel.
  • Trappor 4-års garanti avseende material- och bearbetningsfel.
  • Övrigt poolsortiment enligt KKL 3 år.

Garantiåtaganden gäller ej då monteringsanvisning/skötselråd ej följts. WG ersätter ej uppkomna kostnader för felaktig montering; eventuell demontering, eventuella följdskador, transport, arbetslön mm. WG´s garantiåtaganden gäller ej heller för fel orsakade av köparen eller av denne anlitad person. Tänk på att alltid anmäla till ditt försäkringsbolag att du installerat pool. Vid skador orsakade av väderfenomen – kontakta snarast ditt försäkringsbolag.


Priser och katalogens giltighetstid

Priserna i huvudkatalogen gäller tills ny katalog distribueras, dock längst till den 31 januari 2019. Vi reserverar oss för prisändringar orsakade av valutakursförändringar, devalveringar, momshöjningar eller liknande som ligger utanför vår kontroll. Moms ingår i alla priser. För kampanjprodukter gäller prissänkningen bara i aktuell kampanjperiod.


Export

För ordrar som skall levereras utanför Sverige gäller andra betalnings- och leveransvillkor. Priserna i katalog och på svensk hemsida gäller enbart för leverans till svensk adress. För information om villkor i Norge, Danmark och Finland, var vänlig se våra landsspecifika hemsidor.

Ordrar som innehåller mindre varor, levereras som paket utan fraktavgift till ett utlämningsställe för PostNord - nära din leveransadress. Ordrar som innehåller större varor (produkter längre än 1,5 m) levereras med lastbil till din tomtgräns på Åland. Fraktavgiften för dessa leveranser grundar sig på ordervärdet med intervall 0-5000,00 SEK (1690 SEK), 5000,01-10 000,00 SEK (2190 SEK) och 10 000,01 – SEK (2990 SEK). Beställningar görs på den svenska hemsidan. Betalsätt Willab Garden faktura och Kortbetalning via Klarna checkout.


Reservationer

WG, tillsammans med våra underleverantörer, förbättrar och utvecklar ständigt våra produkter. Vi förbehåller oss därför rätten till löpande konstruktionsförändringar. Vi reserverar oss dessutom för eventuella skrivfel, tryckfel och avvikelser i färgåtergivning pga tekniska skäl.

Beställningar kan komma att upphävas om varan är beställd till ett felaktigt eller orimligt lågt pris. Vi hänvisar alltid till gällande priser/kampanjpriser och vid tillfälliga fel på t ex webbsidan förbehåller vi oss rätten att makulera order som blivit beställda till ett pris som ej korrelerar med i andra kanaler marknadsförda priser/kampanjpriser. 


Reklam

Du som får våra reklamerbjudanden kan naturligtvis välja bort dessa. Meddela oss på info@willabgarden.se

Planeringsverktyg

Nu lanserar Willab Garden en ny uterumsguide som ger dig möjlighet att hemma, i lugn och ro bygga ditt uterum på nätet. Tre enkla steg till ett färdigt uterum!

Till uterumsguiden

Se olika växthus eller uterum i din egen trädgård - innan du köper! Willab Gardens app gör det möjligt att få en bild hur de olika modellerna kan gestaltas i din egen trädgård.

App Store

Vi gör det enklare och roligare att handla växthus på nätet! I vår guide väljer du själv modell, färg, placering av dörrar och vilka tillval du vill ha på ditt växthus.

Till växthusguiden

Ett fantastiskt hjälpmedel för dig som ska köpa glasräcke. Ange dina mått och guiden räknar direkt ut delningar och materialåtgång. Du får snabbt en bild av hur ditt glasräcke kommer se ut och vad det kostar.

Till glasräckesguiden

WPC-guiden gör det enkelt att handla WPC-golv. Ange dina mått och få förslag på hur du kan lägga ditt golv och läggningsmönster. Guiden beräknar antalet clips och ändlock som går åt och du får ett totalpris.

Till WPC-guiden

Om Willab Garden

Willab Garden är Nordens ledande leverantör av uterum och växthus sedan 1986. Sedan 2018 erbjuder vi även pool för trädgård. Vi på Willab Garden vill erbjuda dig ett brett och prisvärt sortiment av kvalitetsprodukter inom växthus, uterum, pool och annat som hjälper dig att skapa ditt favoritrum i trädgården! Hos oss hittar du alltid massor av inspiration för växthus, uterum, odling, pool, uteplats och inredning. Antingen på webben, i sociala kanaler eller kan du besöka någon av våra butiker/showrooms. I våra butiker kan du se våra produkter uppbyggda i inspirerande miljöer och få hjälp av våra kunniga säljare. Du hittar dessutom ett stort utbud av inredningsdetaljer till uterummet, växthuset eller hemmet. Föredrar du att planera ditt nya uterum, växthus eller din uteplats hemma i lugn och ro har vi smarta digitala planeringsverktyg som gör ditt köp enkelt, tryggt och bekvämt.

Välkommen!

Läs mer om Willab Garden »

Vi är ett kreditvärdigt företag enligt Soliditets värderingssystem som baserar sig på en mängd olika beslutsregler. Denna uppgift är alltid aktuell, informationen uppdateras dagligen via Soliditets databas. trygg e-handel

Ange en e-postadress som din varukorg ska skickas till.

Skicka